Al 16 jaar zorgt Propulsion met onze diensten en software voor de optimalisatie van de marktbewerkingsprocessen van onze klanten.

Succes
VERHALEN

Het Propulsion Curriculum Vitae

Al 16 jaar zorgen wij met onze diensten en software voor de optimalisatie van de marktbewerkingsprocessen van onze klanten. Hieronder vindt u een selectie van de klanten waar we met veel plezier en trots voor hebben mogen werken. Onze klanten zijn altijd B2B, maar qua bedrijfsomvang hebben we alles over de vloer gehad: van ambitieus MKB tot reusachtige multinationale firma’s. Als u zich naar aanleiding van onze ervaring met anderen afvraagt wat wij voor u kunnen betekenen, neem dan contact met ons op voor een afspraak!

Is Propulsion iets voor uw bedrijf? Neem vrijblijvend contact met ons op!
Contact

#MicrosoftByPropulsion

Dankzij Strategische Marktbewerking door Propulsion is Microsoft Nederland:

Beter op de hoogte over de gang van zaken bij partners die voorheen buiten beeld bleven

Cloudverkopen binnen Microsoft EMEA

In het bezit van een sales engine via welk direct honderden partners bewerkt worden

In staat partners te ondersteunen in hun ontwikkeling richting de cloud

Microsoft

Sinds 2013 is Propulsion als partner management service bij Microsoft actief. In deze rol werkt Propulsion als lead engine, kennispartner en contactcentrum van Microsoft.

Het partner management houdt in dat Propulsion de partners van Microsoft benaderd en hen helpt zich zo goed mogelijk te ontwikkelen op het gebied van de Microsoft Cloud-producten. Propulsion draait analyses om relevante partnergroepen te benaderen, en doet dit multi-channel via mail en telefoon.

Propulsion creëert nieuwe doelgroepen, bouwt sterke partnercontacten en versterkt de bestaande partnerships voor Microsoft, waarmee wij al drie jaar helpen Microsoft Nederland te excelleren in zowel partnertevredenheid als verkoopcijfers.

De afgelopen drie jaar heeft Propulsion voor Microsoft vele miljoenen omzet in kaart gebracht, tienduizenden leads gecreëerd en tientallen webinars gevuld.

#LenovoByPropulsion

Propulsion heeft voor Lenovo:

Groei gerealiseerd in partnerprogramma EMEA

Verkoop van resellers in kaart gebracht

Significante verbetering van het imago van Lenovo

Zich bewezen als effectieve strategisch partner

Lenovo

In 2015 is Lenovo in samenwerking met Propulsion gestart met het uitbouwen van haar partnerkanaal in de Benelux. Het doel van het nieuwe partnerkanaal was het beter informeren van automatiseerders en computerwinkels over producten, acties en evenementen van Lenovo in Nederland en België.

Propulsion verschaft informatie over relevante zaken aan partners, en wint informatie voor Lenovo in bij de partners. Deze informatie van haar partners gebruikt Lenovo als input voor nieuwe acties.

In 2015-2016 was het Lenovo Channel Activation Programma via Propulsion het meest succesvolle activatieprogramma in Europa.

Is Propulsion iets voor uw bedrijf? Neem vrijblijvend contact met ons op!
Contact

#ABNAmroByPropulsion

Dankzij de Propulsion Afspraak Planner heeft ABN Amro:

Dagelijkse reistijd met 25% teruggebracht

Ervoor gezorgd dat er 30% minder personeel nodig is om de boekingen te verrichten

De vullingsgraad op de agenda’s met 25% doen stijgen, waardoor adviseurs effectiever met hun tijd om kunnen gaan

De win- loss analyse op afspraakresultaten van de buitendienst inzichtelijk gemaakt

ABN-AMRO

De samenwerking tussen ABN Amro en Propulsion is gestart in 2005. ABN Amro contactcenters van Your Business Banking adviseurs maken afspraken en generen leads. Zij gebruiken de Propulsion Afspraak Planner om deze zo efficiënt mogelijk in te plannen. In 2015 is ook de afdeling Rentederivaten gestart met gebruik van de Propulsion Afspraak Planner Software.

Afspraken worden op een zodanige manier ingepland, dat ze gelijkmatig worden verdeeld onder de verschillende adviseurs. Met dank aan onze software heeft ABN altijd een beeld van de vulling van de agenda’s van de adviseurs.

ZIEN24

#ZIEN24ByPropulsion

De Propulsion Afspraak Planner biedt ZIEN24:

Complete integratie tussen het Zien24 portal en Propulsion software

Geautomatiseerde communicatie rond de afspraken

Afstemming tussen beschikbaarheid adviseurs en afspraakbehoefte klanten

Effectieve afspraken met minimale reistijd

zien24

Voor ZIEN24 uit Rotterdam heeft Propulsion een online afspraakmechanisme opgezet om afspraken in te plannen tussen makelaars en hun bestaande klanten.

In dit geval gaat het over het maken van woningpresentaties, waar fotografen in heel Nederland ingeboekt moeten worden. De makelaar is klant bij ZIEN24, en heeft een inlog op het ZIEN24 platform. Dit platform is gesynchroniseerd met onze Afspraak Planner, waardoor beide systemen met elkaar samenwerken om het beste resultaat te bereiken.

Zodra de makelaar zijn keuze heeft gemaakt toont de Afspraak Planner Software van Propulsion de passende afspraakgelegenheden waaruit de makelaar kan kiezen. Bij het bepalen van de passende mogelijkheden houdt de software automatisch rekening met de reistijd, de al geboekte afspraken, maar ook de benodigde kunde en locatie van de afspraak.

Is Propulsion iets voor uw bedrijf? Neem vrijblijvend contact met ons op!
Contact

Gastouderbureau Krokodilletje

#KrokodilletjeByPropulsion

Dankzij gebruik van de Propulsion Afspraak Planner kan Gastouderbureau Krokodilletje:

Snel en gemakkelijk de agenda’s van consulenten vullen

Haar consulenten online inzicht geven in afsprakengegevens en klanthistorie

Logistiek rondom afspraken aansturen

Boeken gastouders online hun afspraken met consulenten

krokodilletje

Consulenten van Gastouderbureau Krokodilletje zijn iedere dag onderweg om afspraken tussen ouders en gastouders op locatie bij te wonen. Om deze afspraken zo efficiënt mogelijk in te plannen, moet er een verband worden gelegd tussen de locatie en onderlinge reistijd van afspraken. Met een snel groeiende organisatie is dit voor Krokodilletje een steeds gecompliceerdere logistieke onderneming geworden. In 2015 is Krokodilletje, om toch snel en effectief afspraken te kunnen blijven inplannen, gebruik gaan maken van de Propulsion Afspraak Planner Software.

Onze software biedt de de afspraakboekers automatisch geoptimaliseerde afspraakopties. Bij het genereren van de opties legt de Propulsion Afspraak Planner Software het lastig handmatig te leggen verband tussen locatie, onderlinge reistijd van afspraken en beschikbaarheid van consulenten. Het gebruik van onze software resulteert voor Krokodilletje in meer afspraken per dag voor de consulenten en een tijdsbesparing voor de boekers.

#OracleByPropulsion

Oracle heeft dankzij Propulsion:

In 10 landen een directe conversie van 30-35% op gemaakte afspraken behaald

Een internationaal toepasbare route naar de markt gevonden

Een direct voor de doelmarkt passend en effectieve campagneblauwdruk in huis

Met het volste vertrouwen een telesales operatie in Amsterdam kunnen starten met 400 agents die werken op basis van door Propulsion ontwikkelde concepten

Oracle

Eind 2014 benaderde Oracle Propulsion met een hoofdpijndossier. De eigen leadgeneratie op de productgroep Fusion verliep niet naar wens, de pipeline raakte leeg en het wilde intern niet lukken het project aan de praat de krijgen. Fusion is een complexe projectgroep, bestaande uit door overnames aan Oracle toegevoegde producten, zoals Customer Service-oplossing RightNow, Campaign Management-oplossing Eloqua en Social Media Listening-oplossing Virtue.

Oracle vroeg van Propulsion twee dingen: het maken van afspraken voor de experts op de productgroep Fusion en het vinden van verbeterstappen voor de eigen route naar een lastige doelmarkt. De doelmarkt in kwestie was een lijst van zeer grote bedrijven in tien verschillende landen

Na een dataverrijkingsproces, waarmee contactpersonen en relevante thema’s zijn gevonden, is Propulsion gestart met de marktbewerking. Door geduldig, flexibel en via online en offline kanalen te werken, is het Propulsion gelukt de juiste route naar de markt te vinden. Onze bereidheid te testen en bij te sturen was doorslaggevend voor het succes van de campagne.

Gerenommeerd ICT-Security bedrijf heeft dankzij Propulsion de route naar nieuwe markten gevonden

#ICTSecuritybyPropulsion

Maak een blauwdruk van uw doelmarkt

Het begin van database-driven sales

Heldere rapportages & Realtime dashboard

Betrek de verkopers bij het bouwen van targetlijsten

Propulsion heeft voor een gerenommeerd ICT-Security bedrijf de route naar de olie- en gasmarkt binnen Europa gezocht en gevonden. Het bedrijf wilde onderzoek uitvoeren om te zien of de olie- en gasmarkt een markt was waar
men zich naartoe zou kunnen bewegen. Propulsion heeft in samenwerking met business partner Prospectory de propositie voor deze specifieke markt
uitgewerkt en is deze propositie vervolgens in de praktijk gaan testen.

Door desk research, en gebruik van Propulsion tools zoals onze Extractor is de startlijst die het bedrijf leverde bij aanvang verrijkt tot een complete doelmarkt van bedrijven binnen Europa, compleet met relevante contactpersonen en hun gegevens.

Vervolgens heeft Propulsion door geduldig testen en uitproberen de juiste weg gevonden om met de nieuwe doelmarkt in contact te komen. Het door Propulsion uitgevoerde onderzoek heeft ertoe geleid dat er bij het ICT-Security bedrijf een opschaling op meerdere doelmarkten en aanleidingen binnen Europa plaatsvindt.

Is Propulsion iets voor uw bedrijf? Neem vrijblijvend contact met ons op!
Contact

De Propulsion Sales Centre Software geeft Toyota Material Handling:

Een volledig prospect beeld dankzij de combinatie met hun CRM

Een flexibele, schaalbare marktbewerkingsomgeving

Een duidelijk idee wat hun doelmarkt bezig houdt

Ritme in sales en communicatie

toyota_carlogo

 

Toyota Material Handling heeft een klein kernteam van binnendienst verkopers die continue de markt bewerken op eindklant niveau. Toyota kiest ervoor deze operatie zelf te managen en uit te voeren, door gebruik te maken van de Propulsion B2B Campagne Management Software. Toyota geeft zelf inhoud aan de opzet en inhoud van de campagne processen. Begeleiding van het Sales Centre wordt ook door Toyota gedaan.

Propulsion fungeert voor Toyota als tweedelijns helpdesk voor zowel campagne-inhoud als software vragen. Voor Toyota is een koppeling gemaakt tussen hun CRM systeem en de Propulsion Software. Dankzij deze koppeling hebben accountmanagers en sales agents dezelfde informatie met betrekking tot klanten en prospects tot hun beschikking.

De Propulsion Sales Centre Software maakt het voor Toyota mogelijk zeer gerichte communicatie relaties met prospects te hebben. Dankzij onze oplossing registreert Toyota veel sneller thema’s die in haar doelmarkt leven. Toyota kan zo makkelijk relevante aanbiedingen en aanleidingen naar de juiste doelmarkt brengen.

#NNByPropulsion

Een klantvriendelijke, laagdrempelige manier om afspraken in te boeken via e-mails en landing pages

Optimale afstemming tussen beschikbaarheid van adviseurs en de vraag naar afspraken

Geautomatiseerde logistiek rond afspraken

Online dashboarding voor alle betrokken partijen

Nationale Nederlanden heeft dankzij Propulsion:

nn_group

 

Propulsion heeft, in samenwerking met Capter, voor Nationale Nederlanden een online afspraakmechanisme opgezet om afspraken in te plannen tussen verzekeringsadviseurs en klanten.

Het achterliggende proces bestaat uit het uitsturen van een gerichte e-mail. Via deze e-mail komen klanten terecht op een landing page waar ze direct een afspraak kunnen inboeken.

Vervolgens toont de optiegenerator de meest optimale afspraakmomenten voor zowel klant als adviseur. Het resultaat van deze manier van werken is een hoge afspraakdichtheid per adviseur. De logistiek rond de afspraak wordt automatisch door de Propulsion software geregistreerd afgehandeld.

MSR Consulting Group gebruikt Propulsion Lead Distributie Software voor autodealers

#PROPULSIONWORKS

Heldere rapportages & Realtime dashboard

Automatische terugkoppeling bij géén opvolging

Krachtige aanvulling op uw CRM software

Distributie op basis van skills en regio

In 2010 benaderde MSR Consulting Group, een leadgeneratie bureau binnen de automotive sector, Propulsion. MSR was op zoek naar een oplossing die het mogelijk maakt door MSR geprodceerde leads voor Renault bedrijfswagens automatisch te distribueren richting autodealers.

Naast automatische distributie vroeg MSR ook naar de mogelijkheid de leads te blijven volgen na afgifte. Tevens was het belangrijk dat MSR kon ingrijpen op het moment dat de opvolging van een lead uitbleef. Propulsion Lead Distributie Software leverde MSR alles wat ze wensten, plus de mogelijkheid tot Online Dashboarding, wat ze een volledige profilering van alle bij het project betrokken autodealers gaf.

Naast Renault is MSR ook met de Propulsion Lead Distributie Software aan de slag gegaan voor bedrijfswagens van Ford, Peugeot, KIA, Honda en Citroën.

Is Propulsion iets voor uw bedrijf? Neem vrijblijvend contact met ons op!
Contact

DE OPLOSSINGEN VAN PROPULSION

B2B LEAD DISTRIBUTIE

Marketing Automation

B2B Sales Centre Software

Dataverrijking

B2B Leadgeneratie

Afspraakplanner

B2B Telesales

SalesSniper

#AlsoPoweredByPropulsion

Contact

Propulsion ligt op een steenworp afstand van Amsterdam en Schiphol. Gelegen in Hoofddorp met ruim voldoende parkeergelegenheid en naast een heerlijk park. De koffie staat klaar!

 

Ons Adres:

Jupiterstraat 51/69

2123 HC  Hoofddorp

Telefoon: +31(0)88- 203 203 5

[email protected]